ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ В 7 КЛАСІ ЗА ТЕМОЮ: "НАШІ КУЛІНАРНІ ШЕДЕВРИ" ПІДГОТУВАЛА: ПОЛАГЕЙКІНА В.А.
ПЛАН-КОНСПЕКТ
УРОКУ В 7 КЛАСІ
ЗА ТЕМОЮ:
"НАШІ КУЛІНАРНІ ШЕДЕВРИ"
Підготувала: Полагейкіна
В.А.
Підтема: Наші
кулінарні шедеври
Обладнання:
Підручник, зошит, РМ, ноутбук, проектор.
Мета: продовжити
формувати навички лексичних одиниць за темою уроку. Повторити й активізувати
лексику теми. Розвивати вміння аудіювання, навички монологічного та
діалогічного мовлення. Розвивати слухову, зорову пам'ять, логічне та творче
мислення;розвивати уміння аргументовано захищати свою думку. Удосконалювати
навички читання. Формувати навички писемного мовлення. Виховувати усвідомлення
важливості правильного харчування, виховувати процес роботи парами, групами та
колективом.
Хід уроку
I Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення
Greeting 1.
Привітання.
T.:
Good morning pupils!
Ps.: Good morning
teacher!
T.: I am glad to see you!
Sit down, please.
Aim
2. Повідомлення теми та мети уроку.
T.: Today we
shall have a lesson according to our topic “Food”
and
we shall speak about tasty, healthy and useless food.
And now let’s start our work.
Warming
up 3.Уведення в іншомовну атмосферу. (Слайд № 2)
Let’s train
our tongues and practice the English sounds. Look at
the screen
carefully and read the words with sounds.
[ae] ham,
jam, apple…
[i:] tea,
cheese, eat, meat…
[e] vegetable, egg,
breakfast…
[o] coffee,
porridge, orange…
[ai] - pie,
[i] – biscuit,
[w] – sandwich,
[d] – salad,
[s] – soup,
[n] – pudding,
[p] – pizza
II Основна частина уроку
Speaking
1. Повторення й відпрацювання лексичних одиниць за
темою уроку.
T.: Now, remember the words according to our topic. Now I
will
read you Ukrainian rhymes and you must finish them
in English.
- Смакота! Very Good!
Їжу називаєм - Food
Їжу називаєм - Food
- Для
Шарика, для друга
Припас я цукор - sugar
Припас я цукор - sugar
- Завжди солодкий ждеш
сюрприз
Цукерки по-англійськи –sweets
Цукерки по-англійськи –sweets
- Це звичайно не каприз:
Сир ми називаєм - cheese
Сир ми називаєм - cheese
- М'ясо смажиться,, шкварчить,
М'ясо по- англійськи - meat
М'ясо по- англійськи - meat
- Рибу ловиш- не шумиш,
Риба по- англійськи - fish
Риба по- англійськи - fish
- Молоко я пити звик
Молоко інакше - milk
Молоко інакше - milk
- Віні-Пуха нема з вами
А- то сховаю мед свій- honey
А- то сховаю мед свій- honey
- Масло потребують всі дитятки
Масло по-англійськи - butter
Масло по-англійськи - butter
- На кухні- кухар,в рубці- мичман,
Ми кухню називаєм - kitchen.
Grammar Revision 2. Повторення і відпрацювання граматичного матеріалу and Practice (РМ)
We use many / lots of / а lot of with countable nouns.
Wе use muсh / а Lot of / lots of with uncountable nouns..
We use а lot of / lots of in
positive sentences.
There is а lot of sоuр in the раn.
We use muсh аnd mаnу in negative sentences.
There isn't much coffee in the сuр.
There aren’t many sweets оn the table.
Read and complete the sentences with
much, mаnу, а lot of /lots of.
1. There аrе ..... apples оn the plate.
2. Тhеrе isn't ..... butter in the fridge.
3. Do you need ..... eggs for this cake?
4. Ann and Dan eat ..... vegetables
and fruit.
5. They usually buy ..... bread.
6. Is there ..... water in the mug?
Physical 3. Фізкультхвилинка
warming-up
Writing 4. Формування
навичок писемного мовлення
Учні письмово складають рецепти страв з поданих речень,
розставляючи речення в правильній послідовності.
How to make
a vegetable salad
1. Chop the onion and greens.
2. Add some salt and sour cream.
3. Slice cucumber and tomatoes.
4. Enjoy your salad.
5. Take some cucumbers and tomatoes.
6. Put the vegetables into a plate.
7. Wash the vegetables.
How to make
coffee
1. Boil water
2. Put one teaspoon of coffee into the cup
3. Add some sugar into your coffee
4. Fill the kettle with water
5. Enjoy your coffee.
6. Take a cup.
7. Pour hot water into the cup.
Listening
Comprehension 5. Відпрацювання навичок аудіювання
Listen my question about food and give answer the question of the quiz:
1. It is a fruit. It is red or yellow, sometimes green. It is very
tasty. Children like to eat it very much. …apple.
2. It is a vegetable. It is orange. It is sweet. It is good for
vegetable soup or salad. It is good to eat. …carrot.
3. It is white or brown. It is good to eat with meat soup or vegetable
soup. It is good to eat with butter or jam. It may be toast….bread.
4. It is a very tasty thing. Everybody usually buys it for a
birthday party. …cake.
5. It is white. It is oval. It is good to eat for breakfast. It comes
from a hen. …egg.
6. It is a drink. It is white. Children like to drink it. It comes
from a cow. …milk.
Role Play 6. Рольова Гра
At the end lesson we will speak about tables manners. Your task
is telling me what table manners we should do at the table and clap your
hands.
1. You should sit up straight.
2. You shouldn’t eat with your fingers.
3. You shouldn’t put your elbows on the
table.
4. You should put your dirty knife,
spoon and fork on your plate.
5. You shouldn’t talk with your mouth full.
6. You shouldn’t lick your fingers.
7. You should say “ Thank you “ after the
meal.
8. Don’t leave the spoon in your glass while
drinking. Put it on your saucer.
9. It is wrong first to cut all the meat on your
plate in small pieces and then eat it. Cut off a slice, eat it and then cut
another slice.
10. Keep your
impressions to yourself, it's impolite towards the hostess.
11. Sit straight and
close to the table. Don’t put your elbow on the table.
Play
“Noughts and Crosses”
1. What food gives us a lot of vitamins?
2. What is junk food?
3. How many meals can you name?
4. What food has proteins and helps you to grow?
5. What is the earliest meal of the day?
6. What is the latest meal of the day?
7. What can you make of bread, butter and cheese?
8. What do people of Britain usually eat at
Christmas?
9. What do people of Britain usually aet at Easter?
III Заключна частина уроку
Homework
1.Домашнє завдання
Повторити ЛО, скласти рецепт своєї улюбленої страви.
Summarizing 2. Підведення підсумків уроку
- Did
you like our lesson?
- What topic have we revised at the lesson today?
- What grammar have we remembered?
- Dear children! You’ve worked hard and you have good results! Your
marks today are…
- The lesson is over. Goodbye!
Комментарии
Отправить комментарий